"קולנוע 2016", כתב העת החדש של פורום מבקרי הקולנוע בישראל, הושק בפסטיבל ירושלים בתמיכת איגוד התסריטאים ומוצע לחברי האיגוד בהנחה מיוחדת של 50%.

מתוך מוסף גלריה של עיתון 'הארץ', 6/7/16 מאת נירית אנדרמן:

"קולנוע 2016", כתב עת חדש של פורום מבקרי הקולנוע בישראל, יושק בפסטיבל ירושלים הקרוב ויתוסף בכך למדף הדל של כתבי עת המוקדשים לקולנוע בישראל. העורכת והמייסדת של כתב העת החדש, שעתיד להתפרסם פעמיים בשנה, היא המבקרת וחוקרת הקולנוע מרלין וניג ולצדה עורכים מבקרי הקולנוע יעל שוב ונחום מוכיח. גיליונו הראשון של כתב העת, שראה אור בהוצאת ספרא ובתמיכת שורה של קרנות קולנוע ואיגודים מקצועיים בתחום, מקדיש פוקוס למקומה של ירושלים בקולנוע הישראלי.

"במהלך העבודה על כתב העת נדמה כי ההיסטוריה הקולנועית של ישראל נכתבה ואבדה בו זמנית", כותבת וניג בדברי ההקדמה שלה לגיליון. "אותם סרטים שהפציעו בקול תרועה רמה וסחף ביקורות, שקעו במצולות הזמן ונשכחו. ואולי מותה טרם עת של השחקנית ויוצרת הקולנוע רונית אלקבץ הוא משל מדויק לאותן אבידות של האתמול (…) כתב העת 'קולנוע 2016' מנסה להנציח את ההווה, לשמר ולעגן אותו ואולי לכן הדחיפות הרבה להוציא אותו עכשיו, ב–2016, עכשיו, כדי שהטקסטים והמחשבות שלא מצאו במה או מצאו במה חולפת לא ייעלמו לנצח".

בין המאמרים בגיליון הראשון: וניג כותבת על סרגיי אייזנשטיין ועל כוחו של הקולנוע לשנות עולם; פבלו אוטין משוחח עם יעל קיים על סרטה "ההר"; ישיב כהן כותב על המוזיקה בסרטיו של אבי נשר; זיוה שמיר דנה ביצירת יהודה לייב גורדון ובספרו של עגנון "שירה", המהדהדים בסרטו של יוסף סידר "הערת שוליים"; עידו רוזן מציג את "הבשורה על פי אלוהים", סרטו של אסי דיין, כהמשך ישיר לטרילוגיה של הבמאי (הכוללת את הסרטים "החיים על פי אגפא", "שמיכה חשמלית ושמה משה" ו"מר באום"); אור סיגולי כותב על ירושלים כגן עדן האסור של הקולנוע הישראלי וליאור אלפנט עוסקת בהמשך הדרתן של הנשים בקולנוע הישראלי. עוד מובאים קטעים מתוך התסריט "אבוללה" מאת יוני גבע ומבחר ביקורות של מבקרים שונים על סרטים ישראליים מהתקופה האחרונה. הגיליון כולל גם תרגום של חלק מהטקסטים לאנגלית."

כתב עת קולנוע 2016 כריכה

בכדי לממש את ההנחה (50% לחברי איגוד – כלומר, 27.5 ש"ח במקום 55 ש"ח) יש לפנות לאיגוד התסריטאים במייל ולהזמין עותק אישי ([email protected]).

לחברי האיגוד שירשמו מראש ([email protected]) ויגיעו לאסיפה הכללית בתאריך ה-31/7/16 ינתן עותק במתנה.

עוד מתוך כתב העת:

כתב עת קולנוע 2016 3 כתב עת קולנוע 2016 1 כתב עת קולנוע 2016 2
Print Friendly, PDF & Email