התסריטאית חברת האיגוד ואשת התוכן אילנה גרושקא (תסריטאית 'אחד העם 1', עורכת תוכן אחראית ב'המופע של רד ודביר' ותפקידי תוכן רבים ב'רשת') הגישה את התסריט שלה לחברת ההפקה אימפקט-אימג'ין במסגרת אחד הקולות הקוראים שהתפרסמו בחודשים האחרונים והגיעה לשלבים הסופיים. אילנה מתארת את החוויה כלימודית וחיובית, וממליצה עליה לכל תסריטאי ותסריטאית רציניים. בגלל שהיא קולגה אמיתית ובאה לפרגן, גרושקא ניסחה ביוזמתה 7 טיפים מנצחים שכדאי להכיר לפני שממלאים את טופס המועמדות – הכל מתוך ניסיון אישי ואחרי שעברה את השלבים בעצמה.

קראו ושמרו במועדפים!

"אימפקט" היא זרוע סטארט אפ של חברת ההפקה האגדית "אימג'ין אנטרטיינמנט" בבעלות רון הווארד ובריאן גרייזר. "אימפקט" שמה לעצמה למטרה לאתר ולפתח קולות חדשים בהוליווד, באופן שונה מהמקובל ועל ידי כך להנגיש את התעשייה לכותבים רבים מסביב לעולם שלא היו מקבלים הזדמנות כזו באופן ה"רגיל" שבו התעשייה ההוליוודית פועלת. שווה? שווה! על כן הם מפעילים מגוון מכרזים, אליהם כל כותב, מנוסה או לא, יכול לגשת. כרגע פתוחים שלושה מכרזים: שני מכרזים המחפשים הצעות לסדרות עבור שיתוף פעולה שלהם עם חברת ההפקה "סקיידאנס" ומכרז אחד שלהם, בו הם מחפשים תסריטאי לקומדיית כדורסל המתאים לבני 13 ומעלה (חשוב לציין שבמקרה הזה יש להם כבר סינופסיס לסרט. הם מחפשים את התסריטאי לפרוייקט). 

מכיוון שהשיטה שלהם היא ייחודית, יש כמה דברים שכדאי לדעת לפני שמתחילים.

  1. "אימפקט" יודעים בדיוק מה הם מחפשים בכל מכרז. ברגע הראשון, זה יכול להיות קצת מבלבל כי ההגדרות מפורטות (ומוזרות ) מאוד! לדוגמא, במכרז הנוכחי הם מחפשים בין השאר משהו שנקרא Grounded Elevated Sci Fi. מה זה אומר??? את התשובות אפשר למצוא, בלחיצה על Learn More. וזה הטיפ הראשון- לקרוא טוב טוב את הFAQ של כל מכרז כי כתוב שם בדיוק מה הם מחפשים, יחד עם דוגמאות לכל ז'אנר.
  2. רוב המכרזים שלהם דורשים את האלמנטים הבאים:
    1. דוגמת כתיבה- תסריט מלא של פיצ'ר או פיילוט לסדרה.
    2. פיצ' מצולם של 30 שניות בו אתם מתארים את הפרויקט שלכם.
    3. לינקים לעבודה קודמת אם יש כזו.
    4. לענות על שאלות ההרשמה באתר. 
  3. דבר ראשון, יש להיכנס לאיזור ההרשמה ולהתחיל את התהליך. שלב זה הוא לב התהליך של "אימפקט". לא מדובר באיזור הרשמה רגיל אלא בשאלון סופר מפורט בו אתם בעצם נכנסים להצגה אמיתית של הרעיון שלכם. הדבר הכי חשוב שאני יכולה להגיד לכם זה להשאיר מספיק זמן לענות על השאלות! מדובר בשאלון ארוך מאוד עם המון שאלות שלוקח זמן לענות עליהן. שאלות מורכבות כמו "מה המנוע הרגשי של הדמות המרכזית" או "תאר את הפוסטר של הסרט". היתרון הוא שזה כלי נהדר לגילוי בעיות בפרויקט שלך. אתם תמצאו את עצמכם שומרים את השאלות לפרויקטים הבאים שלכם. בדוק.  
  4. כל הגשה דורשת וידאו של 30 שניות- סוג של פיטצ'. לא להסתבך עם זה. אין צורך לתכנן פירוטכניקות או משהו מאוד ויזואלי, אלא פשוט 30 שניות שלך מול המצלמה של המחשב, עושה פיטצ'. הם רוצים שתמכור להם את עצמך ואת הפרויקט, לא להסיק מזה יכולות קולנועניות.
  5. דוגמת הכתיבה- חשוב לשים לב שהיא לא חייבת להיות של הפרויקט שאתה מציע. היא יכולה להיות של הפרוייקט שלך, אבל לא חייבת להיות. הם רוצים לראות שאתם יכולה לספר סיפור מההתחלה ועד הסוף. זה מה שחשוב להם כאן. אם יש לכם תסריט שמתאים לז'אנר של המכרז, מה טוב. אבל לא חובה. 
  6. והיה ועברתם את השלב הראשון, תזומנו לראיון בזום. גם השלב הזה הוא מעניין וניתן ללמוד ממנו הרבה. מדובר בשיחה ארוכה עם אנשי מקצוע מהשורה הראשונה על הפרויקט שלך. באמת כיף!
  7. לאימפקט יש גם דבר שנקרא "The Creative Network". מעין אפליקציה למוזמנים בלבד שמאפשרת למפיקים לחפש תסריטים ותסריטאים חדשים. במקרים רבים, אימפקט מזמינים תסריטאים שהרשימו אותם, גם אם לא עברו את השלבים השונים במכרזים. שווה!

בהצלחה!

Print Friendly, PDF & Email