למושון סלמונה, במאי ותסריטאי, יש פילמוגרפיה מגוונת שנוגעת בדוקומנטרי ובעלילתי, בפיצ'רים ובסרטים קצרים. סרטו הארוך הראשון 'וסרמיל' (2007) זכה בפרס חבר השופטים בפסטיבל ירושלים 2007, וסרטו הארוך השני 'שקופים' (2014) הוקרן במסגרת התחרות בפסטיבל חיפה 2014. שני הסרטים זכו לביקורות מהללות ובשניהם תוכלו למצוא איפיון דמויות עדין ומדויק, וסיפור מקומי, אנושי ומרגש.

מושון סלמונה | צלם: איתי נבון, במחנה

מושון סלמונה | צלם: איתי נבון, במחנה

 

מאוד שמחנו כשמושון נעתר בצניעות רבה לשלוח אלינו את התסריטים לשני הסרטים, לטובת מקצוע הכתיבה והקולנוע הישראלי (כאן תוכלו לקרוא על כמה מתחנות התרבות שעיצבו את חייו.)

'וסרמיל' מספר את סיפורם של שלושה נערים בשכונה בבאר שבע המחפשים את דרכם בין תקווה לייאוש, במציאות חיים קשה כאשר חבל ההצלה היחיד הנראה לעין הוא הכדורגל.
שלומי חי עם אמו האלמנה, אחותו הקטנה ואב חורג, עובד כשליח בפיצריה.
עדיאל, בן הקהילה האתיופית, מטפל באחיו הקטן ובאמו החולה.
דימה, בן למשפחת עולים מרוסיה אביו מובטל ואימו מפרנסת את המשפחה בעבודות נקיון.
שלושתם מוצאים את עצמם מגויסים על ידי מאמן קבוצת הכדורגל של המתנ"ס המקומי לקראת גמר טורניר לנוער שנערך בכל יום עצמאות באצטדיון 'וסרמיל'. הטורניר מהווה חלון ראווה עבור ציידי כישרונות ולפיכך ניצחון הוא הסיכוי היחיד שלהם לעבור לשחק בהפועל באר שבע ולהבטיח את עתידם. ניצחון שכזה יושג רק לאחר שהם ילמדו לגשר על ההבדלים ביניהם, להתגבר על רגשי הנחיתות, הדעות הקדומות ולשחק כקבוצה מגובשת.

וסרמיל בוואלה! VOD

'שקופים' מספר את סיפורו של ראיד, צעיר בדואי, המשתחרר משירותו הצבאי וחוזר לכפר בו גדל בפזורה. הוריו מצפים ממנו לממש את השידוך המיועד לו ולמצוא עבודה מסודרת, אך לראיד תכניות משלו: הוא מעוניין להציל את עדר הצאן המשפחתי שעומד למכירה ולפתוח עסק לאירוח בדואי על אם הדרך לאילת. העניינים מסתבכים כאשר הוא מתאהב בנופר, חברתו היהודייה של בן דודו סלימן.

את 'שקופים' תוכלו למצוא על מדפי האוזן השלישית ובערוץ הקולנוע הישראלי של YES.

אנחנו גאים להעמיד אותם כאן לרשותכם. עכשיו העבודה שלכם מתחילה:

  1. לקרוא.
  2. לצפות בסרטים (זמינים ב-DVD דרך 'האוזן השלישית', או בשירותי הVOD של YES, HOT ו-WALLA!)
  3. לקרוא שוב ולחשוב: מה נשאר על רצפת חדר העריכה? האם חלקים מהסיפור שינו מיקום? איך העריכה שכתבה את התסריט? מה סופר לנו ויזואלית ומה באמצעות דיאלוגים?, ועוד.

 

ולתסריטים עצמם:

Vasermil Poster1

וסרמיל – התסריט מאת מושון סלמונה (דראפט מ-2006)

Shkufim1

שקופים – התסריט מאת מושון סלמונה (דראפט מ-2009)

Print Friendly, PDF & Email