חברי האיגודים נקראו לשלל פעולות מחאה | עוד ועוד אישים וגופים מביעים תמיכה בהצעת החוק להצלת תל"י | ממשיכים להיאבק!

בשבוע שעבר נקראו חברי האיגודים לשלוש פעולות מחאה מרכזיות, כחלק מהמאמץ להצלת תל"י, חברת התמלוגים של התסריטאים והבמאים. ביום שני שעבר נקראתם כולכם לשלוח מכתב מחאה זהה למר צ'רלי גרדנר, ראש מערך הדוברות של חברת אנדמול העולמית (הבעלים החדש של רשת), עם העתקים למנכ"ל רשת אבי צבי ולמנכ"ל אנדמול ישראל, אלעד קופרמן. למיטב ידיעתנו, המכתב הגיע ליעדו במאות עותקים ומסרים דומים אף נכתבו ע"י חלק מחברי האיגודים על גבי דף הפייסבוק של אנדמול. למחרת, ביום שלישי בבוקר נקראתם להתקשר למזכירות קשת ולברר מי אחראי על גזל התמלוגים שלכם. ביחד סתמנו את מרכזיית קשת לפרק זמן של כשעתיים, דווקא בבוקר היום שבו שודר גמר התכנית "הכוכב הבא".

ביום ראשון האחרון קיימנו כנס חירום הומה אדם. על אף הצער המסוים שבצורך לצאת ולהיאבק שוב על זכויות בסיסיות שאמורות להיות מובנות מאליהן, היה תענוג לראות אתכם, חברי האיגודים, מגיעים במספרים כאלה כדי להיאבק על מה שמגיע לכם. לכל היוצרים והיוצרות שהגיעו – תודה!
תודה מיוחדת גם לחברי האיגודים אשר הגיעו למשרדי איגוד התסריטאים ביום חמישי שעבר ועזרו בהכנת השלטים הנראים בבירור בכל פרסום תקשורתי לגבי המאבק. תרומתכם חשובה מאין כמוה!

בשולי הפעילויות בעלות החשיפה הגבוהה, כמו פעולות המחאה וכנס החירום, נציגי האיגודים פועלים ללא הרף במישור הפוליטי והציבורי, בשיחות עם חברי כנסת, שרים, אמצעי תקשורת וכל גורם נוסף שביכולתו לעזור במציאת פיתרון הוגן שיאפשר את המשך קיומה של תל"י. בכנס החירום דיברו נציגי האיגודים – היוצרים עמית ליאור, רני בלייר, אורי רוזנווקס, ואבתיסאם מראענה – וחברת הכנסת מירב מיכאלי, אשר דיברה על הצעת החוק שהוגשה השבוע במטרה להציל את תל"י. הצעת החוק (הצעת חוק תאגידים לניהול משותף של זכויות יוצרים ומבצעים) ביוזמת ח"כ מיכאלי וח"כ עמרם מצנע כבר זכתה לתמיכתם של חברי כנסת רבים, ביניהם גילה גמליאל, איתן כבל, חיים כץ, משה פייגלין, סיעת מרצ, עדי קול, שלי יחימוביץ', עופר שלח ואחרים.

שרת התרבות לימור לבנת הביעה אף היא את תמיכתה המפורשת בזכותם של היוצרים לתמלוגים. במכתב ארוך ומפורט ששלחה השבוע (31/12) לממונה על הגבלים עסקיים פרופ' דיויד גילה, כתבה לבנת בין השאר: "כמשרד המלווה את עולם היצירה והתרבות שנים – אנו ערים וחיים את המציאות הכלכלית הדוחקת בה מצויים רבים מיוצרינו, אנו מכירים את חוסר הודאות בה פועלים יוצרים ואת המחיר הכלכלי והאישי שתובעת יצירה. על רקע זה מתבקשת וכמעט מתחייבת קיומה של חברת תמלוגים שתדאג באופן אובייקטיבי, אמין ובטוח לכיבוד זכויותיהם של היוצרים ולמתן תמלוגים בעבור השידורים והשימושים ביצירותיהם".

מיד לאחר הכנס נסענו למשרדי קשת שם קיימנו מחאה שקטה, עם סטיקרים של "#אנימונופוליסט" על פנינו, ועם שלטי מחאה בידינו. המחאה המשיכה בצעידה לעבר משרדי רשת, שם קיימנו הפגנה דומה. פעולות המחאה הרבות תפסו את תשומת לבם של כמה מגופי התקשורת המרכזיים בישראל, אם כי אתם בוודאי יכולים לנחש באיזה ערוץ לא שודרה כתבה בנושא.   העלאת המודעות הציבורית למאבקינו היתה אחת מהמטרות המרכזיות של אקט המחאה הזה, ובתחתית הידיעה תוכלו למצוא רשימה מלאה של קישורים לכתבות בנושא.

talidemonstration1
(מול משרדי רשת, 29/12)
פרט להצפה התקשורתית, פעולותינו בשבועיים האחרונים קצרו גם הישגים נוספים וחשובים. בשלב זה אין באפשרותנו לפרט אותם אך היו סמוכים ובטוחים שקול המחאה שלנו, כמו גם המספרים הגדולים שהפגנו בכנס החירום, נשמעו בבירור.  אנו נמשיך ונעדכן אתכם כמובן במלוא הפרטים ברגע שנוכל לעשות כן.כוחנו באחדותנו. כך הוקמה תל"י לפני 13 שנים, וכך גם נשמור עליה, ביחד.

הימים הקרובים הם ימים של המתנה והיערכות. ב-7/1, יום שלישי הקרוב, יגיש הממונה להגבלים עסקיים את עמדתו לביהמ"ש. במקרים רבים, עמדת ביהמ"ש נגזרת באופן ישיר מעמדת הממונה, ועל כן אנו נערכים הן להמשך המאבק המשפטי והן להמשך קידום הצעת החוק האמורה. נצלו את הימים הקרובים להמשך פעילות ההסברה. ודאו כי כל מי שבסביבתכם יודע היטב על מה אנחנו מוחים! הצטרפו או תרמו תרומות חדשות לקמפיין #אנימונופוליסט ברשתות החברתיות. זכרו: זהו מאבק על הפרנסה שלנו!

בעקבות הצלחת פעולות המאבק עד כה, אנו מתכננים פעולות שונות נוספות, שמטרתן להגן על התמלוגים ועל זכויותיהם של העוסקים ביצירה מקורית בישראל.

אנא הישארו קשובים בכל עת! בנוסף לפעולות מחאה, ייתכן ותידרש פעילותכם ההתנדבותית בהסברת הפרשה וקידום הצעת החוק. חברי וחברות איגוד המעוניינים להתנדב לפעולות ההסברתיות/הפרלמנטריות הצפויות, אנא צרו קשר עם משרדי האיגוד במייל [email protected].

למטה המאבק בפייסבוק>>

סיקור המאבק:

וואלה! ברנז'ה: ארגוני היוצרים הפגינו ברמת החייל: ”יש חזיר בממיר” [כתבת וידאו]>>

ערב טוב עם גיא פינס: יוצרי קולנוע וטלוויזיה הפגינו מול קשת ורשת: "לא יהיה לכם מה לשדר" [כתבת וידאו]>>

אורלי וגיא: מאבק היוצרים בזכייניות ערוץ 2 [וידאו]>>

אייס: אין סיבה שנמשיך עם האפליה: המדינה אחראית לתמלוגים עבור יוצרי הקולנוע | מאמר דעה מאת ח"כ עמרם מצנע>>

Ynet: יוצרי הקולנוע והטלוויזיה נגד קשת ורשת>>

הארץ: יוצרי קולנוע וטלוויזיה הפגינו מול משרדי קשת ורשת>>

גלובס: חברי איגודי היוצרים הפגינו נגד בעלי המניות בקשת וברשת>>

גלובס: להציל את תל"י | טור דעה מאת לי-אור אברבך>>

תמונת השבוע של טיים אאוט – הפגנת היוצרים נגד קשת ורשת>>

tali4

(צילום: פריץ דה וויט)

ביחד ננצח!

Print Friendly, PDF & Email