תארו לכם שהייתי מתמנה לשר הבריאות.
איך זה קרה? נו, דברים מוזרים מזה כבר קרו.
ולמרות שהכשרתי הרפואית היא ברמת פלסטר ויוד, הייתי מכריז כבר ביומי הראשון בתפקידי על סגירת בית החולים איכילוב. למה? כי לפני שיש בית חולים בתל אביב, אני רוצה בית חולים בדימונה; או כי אין מקום בעידן שלנו לרפואה ציבורית; או כי סוראסקי היה אנטישמי.
מה זה משנה? זה במנדט שלי? אני סוגר.
מה יבוא במקומו? השוק החופשי יסדר את זה, או או שנעשה רפורמה, או משהו.
נשמע הזוי? לא יותר הזוי משר תקשורת טרי, שמתגאה בכך שאין לו טלוויזיה בבית, שביום הראשון שלו בתפקיד מאיים בסגירת תאגיד השידור "כאן 11", אולי גוף התרבות הכי חשוב בישראל בשנים האחרונות.
"כאן 11" הוקם על חורבות רשות השידור הכושלת והמסואבת, ובמהלך מזהיר שעוד יילמד בבתי ספר לניהול, הפך מבית קברות טלוויזיוני ומזללת כסף פוליטית וחנפנית – לספק התוכן הישראלי המקורי הכי מיוחד, איכותי, מגוון, עמוק ורלוונטי בישראל. כל הדיבורים על ערוץ שמאלני או תל אביבי הם פייק ניוז נחות ונבזי: כאן 11 נותן קול לכל גווני החברה, אם זה בדיגיטל ואם זה בערוצי השידור הטלוויזיוניים. תבדקו בעצמכם.
אני בכלל לא מתחיל לדבר על אלפי משפחות שפרנסתם תיגזל אם התאגיד ייסגר. אני מדבר על הזכות של כל אחד ואחת מאיתנו לקבל תוכן ישראלי איכותי, שרלוונטי לחיים שלנו, שמדבר בשפה שלנו. כבר כתבתי כאן מיליון פעם על כך ששוק חופשי ללא רגולציה ירסק את התוכן המקורי. אנחנו רואים את זה בכל מקום אחר, זאת פשוט עובדה. כאן 11 הוא שמורת טבע נדירה שחייבים לשמור עליה, למען כולנו. בשביל שהילדים שלנו יקבלו תוכן אמיתי ורגיש בעברית, ושלא יצפו רק בטיקטוק בפתיחת ביצי קינדר. ובשבילנו, שנוכל לקבל תוכן בועט, אמיץ, שלא חושב רק על הרייטינג אלא גם על אמירה וערכים וסיפור ישראלי בכל צבעי הקשת.
האם אין בעיות בכאן 11? בוודאי שיש. בעצמי כבר הפגנתי מול הבניין שלהם לא פעם, יחד עם חברי מהאיגודים השונים. יש לא מעט דברים הדורשים תיקון ושיפור. אבל סגירה של כאן 11 תהיה בכייה לדורות, פשע תרבותי בלתי נסלח, איוולת נפשעת שייקח שנים לתקן, אם בכלל.
ומשהו ברמה האישית: לפני לא הרבה זמן היתה לי הזכות לשמש כעורך תסריט בסדרה "שישו ושמחו" ששודרה בכאן 11. סדרה שיצרו שני יוצרים ירושלמים דתיים, שלום הגר וסיגלית ליפשיץ. הסדרה סיפרה את קורותיה של להקת הרבנות הצבאית, דרך עיניהם של כמה דמויות – דתיות, חילוניות, להט"ביות, חרדיות, מזרחיות, אשכנזיות – והכל ברגישות, בהומור ובאומץ. מיותר לציין שסדרה על נושא כה אזוטרי לא היתה מוצאת בית בשום ערוץ מסחרי שחושב רייטינג ומכירת פרסומות, ויחד עם זאת חשוב שהיא נכתבה והופקה, כי אני חושב שהיא ניפצה מיתוסים, חשפה אמיתות נסתרות, יצרה אמפתיה וקירבה לבבות.
וזה בדיוק התפקיד של השידור הציבורי.
אם גם אתם נגד סגירת התאגיד – תכתבו, תדברו, תשפיעו, תצעקו! כנס חירום להצלת השידור הציבורי יתקיים ב- 25.1.23 בצוותא, ב11 בבוקר. כולכם מוזמנים.
https://fb.me/e/2oz7pXmKs
Print Friendly, PDF & Email