עמותת נשים בתמונה בשיתוף מועצת הפיס לתרבות ולאמנות קרן גשר לקולנוע רב תרבותי, קרן רבינוביץ-פרוייקט קולנוע , איגוד התסריטאים ופורום הקולנועניות ויוצרות הטלוויזיה בישראל, גאות להודיע על פתיחת ההרשמה לפרויקט מענקי פיתוח ליוצרות 2016-7.

במסגרת הפרויקט יוענקו השנה ליוצרות קולנוע ישראליות  5 מענקי פיתוח בסך 290,000 ₪     

בעקבות תמיכתם המתמשכת והעקבית של מועצת הפיס לתרבות ולאמנות, קרן גשר לקולנוע רב תרבותי וקרן רבינוביץ-פרוייקט קולנוע בפרויקט מענק הפיתוח, יוענקו 5 מענקים גם בשנת 2017.

 

בין מקבלות המענקים בעבר:  אפרת כורם לסרטה  "בן זקן",  לירון בן שלוש לסרטה: "את לי לילה" ,יעל קיים "ההר" .

בשנה שעברה קיבלו את המענקים היוצרות: אסתי עלמו וקסלר, מיה דרייפוס, מיטל אבקסיס, טליה לביא וורוניקה ניקול טטלבאום.

 

ענת שפרלינג: התמיכה העקבית של כל השותפים בפרויקט  מאפשרת לנו להמשיך ולסייע לקידום ייצוגן של היוצרות בתעשיית הקולנוע הישראלית.  רבים מדברים על כך שיש שוויון בתעשיית הקולנוע הישראלית, ומצב היוצרות לא היה מעולם טוב יותר.  אני אשאר זהירה יותר בהכרזות ואשמור על תפקיד הסקפטית עד שנראה הלכה למעשה חלוקה תקציבית שמעידה על כך. אחת הדרכים לבדוק זאת תהיה למשל לכלול ניתוח מגדרי בדו"ח פיל"ת של משרד התרבות שישקף בצורה מדויקת את חלוקת המשאבים. עד היום לא נעשה כל ניתוח מגדרי של תקציב התרבות, ולא רק בתחום קולנוע".

 

דולין מלניק: "מועצת הפיס לתרבות ולאמנות שמחה להצטרף להובלת השינוי בייצוגן של נשים בתעשיית הקולנוע באמצעות מתן מענקי פיתוח ליוצרות שיאפשר להן להתפנות לתהליך הכתיבה. אנו מאחלים בהצלחה לכל המועמדות ומקווים שבאמצעות פרויקט זה, נצליח להעשיר את מדף סרטי הקולנוע של היוצרות הישראליות".

 

זיו נווה: "העובדה שיותר ויותר יוצרות מגיעות למסך יצרה אילוזיה שאין יותר צורך לקיים פעולות ייעודיות לקידומן.  העובדה שאחוז הסרטים העלילתיים שנוצרו ע"י נשים נמצא עדיין בפער גדול מזה של יוצרים גברים, לא מעידה על כך שהם פחות מוכשרות או יצירתיות כי אם נראה שהיא נובעת מכך שעדיין קיים חשש להפקיד בידן את התקציבים הנדרשים להפקת סרט עלילתי.  כמנהלת קרן לא נתקלתי בפסילת תסריט ק' בגלל שאישה כתבה אותו. תסריטים רבים, פרי עטן מגיעים ראויים לישורת אחרונה ויחד עם זה חלקם הגדול לא מגיע לידי מימוש.  מענקי הפיתוח והליווי שהמיזם הייחודי הזה מאפשר מידי שנה, מספקים לפחות את הבעת האמון, התמיכה והתמריץ הנדרשים להן לקראת המסע התובעני שמזמן להן תהליך העשייה של הסרט"

 

יואב אברמוביץ: "קרן רבינוביץ שמחה להיות שותפה למיזם חשוב זה בשנתו השישית, כפי שהיתה שותפה לו מאז הקמתו. הקרן רואה חשיבות עליונה בפלורליזם בעשייה הקולנועית הישראלית, ובתוך זה קידום יצירה קולנועית נשית".

 

זכאיות להגיש יוצרות עצמאיות ו\או מפיקות בעלות רקע מקצועי ואומנותי מוכח בתחומי הקולנוע והטלביזיה. מי שסיימו מוסד אקדמי ללימודי קולנוע או שביימו סרט באורך 30 דק' לפחות אשר הוקרן באופן פומבי.  המועד אינו פתוח לסטודנטיות.

 

תאריך אחרון לקבלת בקשות למענק הפיתוח 27.10.16 

פרטים ומידע נוסף בעמוד הפרויקט: goo.gl/bXpS4H

לוגואים קול קוראת
Print Friendly, PDF & Email