מפה המרכזת את כל פסטיבלי הקולנוע הבינלאומיים לסרט הקצר, עלתה לאוויר באתר קרן גשר לקולנוע רב תרבותי. מקור מידע ראשון מסוגו עבור יוצרי סרטים קצרים בישראל.

הסרט הקצר עושה את צעדיו הראשונים בסיוע קרנות ציבוריות, במסגרת תמיכת משרד התרבות בקולנוע הישראלי. לפיכך, קיימת חשיבות רבה לקידום הז'אנר ומיצובו כז'אנר אטרקטיבי ונחשק הן ע"י יוצרים צעירים והן ע"י יוצרים וותיקים ולקדם את הצלחתו על מפת הקולנוע הבינלאומית.

על אף העובדה כי קיים יבול של סרטים קצרים בקולנוע הישראלי, בחירת הסיפורים והשפה הקולנועית עדיין נשענת על הדרמה הבודדת הארוכה ובאופן יחסי נעשים מעט סרטים קצרצרים העונים לפורמט הנדרש. בנוסף, מקורות המימון היחידים העומדים לרשות היוצרים בשלב זה, הינן קרנות שכן גופי השידור טרם הביעו עניין לשתף פעולה בז'אנר זה.

החלטת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, שהייתה היחידה שהשקיעה עד כה בדרמה הקצרה
לבטל את פעילותה בהפקות סרטים ככלל, הותירה חלל ריק בכל הנוגע לשידור הסרט הקצר.

כשם שגבולות הז'אנר הטשטשו, כך גם המסך העומד לרשות היצירה. בעידן בו הפלטפורמות הדיגיטליות תופשות מקום נכבד בשטחי החשיפה של היצירה והאומנות, המסך הקטן אינו רק לגיטימי כי אם ערוץ חשוב להרחבה והגדלת קהלי הצפייה בסרט הקצר.

סרט קצר איננו סרט ארוך מקוצר ולאור העובדה כי מדובר בתחום חדש המתוקצב ע"י משרד התרבות, (כ-4.5 מיליון ₪ ציבוריים מופנים לטובת הסרט הקצר מידי שנה) עלה הצורך בגיבוש מדיניות והמלצות שיסייעו ליוצרי הקולנוע העוסקים בסרט קצר,  הן בבחירת סיפורים מתאימים ובפיתוח נרטיבים  ושפה קולנועית מתאימה והן בכל הנוגע להגדרת סדר גודל של התקציבים הנדרשים מהקרנות המשקיעות בז'אנר הזה.

קרן גשר לקחה על עצמה להוביל מהלך בשיתוף האיגודים המקצועיים ויוצרי הקולנוע, על מנת לקדם תחקיר מקיף אודות הז'אנר הקצר, הן בישראל והן בשוק הבינלאומי. לבחון את הצרכים המיוחדים והאפשרויות העומדות לרשותו ולגבש מדיניות משותפת שתיתן מענה והמלצות שיסייעו למינוף הסרט הישראלי הקצר. בסדרת מפגשים שהתקיימו בשנת 2014, הביעו עניין מרביתם של נציגי האיגודים ויוצרים רבים, לאחד כוחות ולשתף פעולה לטובת מהלכים אלו.

כצעד ראשון, קרן גשר ערכה תחקיר מקיף סביב פסטיבלי הקולנוע הבינלאומיים וריכזה עבור יוצרי הקולנוע הישראלי, מפה המכילה מידע רחב והיקפי אודות כל הפסטיבלים הרלוונטיים מסביב לעולם. המפה, המפורסמת באתר הקרן, מאפשרת את הנגשת הסרטים בקלות לפסטיבלים רבים. יוצרי קולנוע שמבקשים לקדם את השיווק וההפצה של סרטם, יוכלו להגיע למידע שימושי באמצעות לוח שנה הסוקר את פסטיבלי הקולנוע לסרט הקצר מסביב לעולם. בין היתר יוכלו היוצרים למצוא במפה מידע כמו תאריכי הגשה, עלויות, חיפוש על פי קטגוריה ונושא לצד האפשרות לראות בתצוגה אחת את כל הפסטיבלים כולם וקישור לאתר הפסטיבל .

זיו נווה, מנכ"לית קרן גשר: "אנחנו שמחים להוסיף למגוון פעילויות הקרן בתחום שיווק והפצת הסרט הקצר, את המפה המאפשרת לראשונה את המידע החיוני הזה ורואים בהנגשתו צעד חשוב בביסוס הסרט הישראלי הקצר בארץ ובעולם. אני מזמינה יוצרים שמעוניינים להשתתף בסיעור המוחות לגיבוש המלצות להתנהלות בתחום, להצטרף ולקחת חלק במהלך הזה.

 

למפה – לחצו כאן >>

Print Friendly, PDF & Email