בשבוע שעבר התקיים בלונדון כנס התסריטאים השנתי (ה-LSWF) בו התארח וויליאם ניקולסון, התסריטאי המוערך של 'גלדיאטור', 'נל', 'ראשון האבירים', 'אליזבת: תור הזהב' ועוד. ניקולסון קיים סדנא בה תרם מנסיונו ותובנותיו ואנחנו שמחים להביא כמה מהן בפניכם:

  1. התמדה. ניקולסון מספר שבעוד ש-17 מהתסריטים שכתב הגיעו למסך, יש לו לפחות 15 (!) תסריטים שעברו פיתוח וכתיבה ושכתוב וכיוב' שנפלו חלל וכנראה שלא יופקו. מדובר בכמעט 50% מהעבודה שנעשתה 'לחינם', וזה נחשב מצוין בתעשייה הזו שאנו עובדים בה. אז אם אתם רציניים בשאיפה להיות תסריטאים – אתם חייבים לנשום עמוק ולגייס עקשנות והתמדה!
  2. "תסריטאים צריכים להקיף את עצמם באנשים שיכולים לגרום לדברים לקרות. אנחנו חייבים לבנות סביבנו קבוצה של עמיתים אשר יחזקו, יאפשרו, ויחברו אותנו למקומות הנכונים בתעשייה. תסריטאי צריך כנופיה!" באיגוד התסריטאים אנחנו מאמינים שזו אמת מוחלטת שכל תסריטאי חייב להפנים, ומשקיעים מאמצים וכספים בנסיון ליצור עבורכם את ההזדמנויות להכיר ולהתחבר. נצלו אותן!
    קשרים והכרות אישית שווים הרבה מאוד בתעשייה בה אנחנו עובדים – הם אלה שישיגו עבורכם את עבודת הכתיבה הבאה.
  3. חשוב לסיים נכון ובזמן. הסיום צריך להיות אדיר ואמור לשלוח את הקהל בחזרה לאור השמש כשהם נמצאים 'במקום הנכון'. הסוד טמון במבנה נכון ומאוזן שמאפשר בניה הדרגתית של הדרמה, ששיאה במערכה השלישית, ושאחריה – לא נותר דבר עליו צריך עוד להרחיב. לכל Set-up יש Pay-off.
  4. התרכזו בדבר עצמו. 'הדבר הזה', שניקולסון מתאר במילים 'אנרגטי', 'מרשים', 'אמיץ', 'עז', ו-'ממציא מחדש', הוא הסיבה שבזכותו לסרט שלכם יש הצדקה. לא משנה אם מדובר בסרט גדול כמו 'גלדיאטור' או קטן ועצמאי כמו סרטיו של קן לואץ' (שניקולסון מעריך במיוחד), העיקר, התימה, הנושא, הגישה, צריכים להיות רעננים וייחודיים לסיפור שלכם. אל תחשבו על כוכבים או תקציבים או מגבלות – רק על איך אתם הופכים את הסרט שלכם – ה'דבר' שלכם, לרענן ומרתק.
  5. זה הזמן הנכון! אם אתם תסריטאים מתחילים או לא מוכרים – לאף אחד אין ציפיות מכם. זה הזמן להיות אמיצים, לבטא מחשבות רעננות וחדשניות ולהפתיע את כולם בדיוק כשהם לא מוכנים לכך. ניקולסון הוסיף שכמו יוצרים רבים, גם הוא מעדיף את יצירותיו הראשונות והאמיצות על פני אלו המוכרות והפופולאריות.

לעוד וויליאם ניקולסון, הנה ראיון ארוך שנערך איתו במסגרת פסטיבל התסריטאים הבריטי בשנת 2014:

בהצלחה!

Print Friendly, PDF & Email