בשורה לכולנו! בעקבות עבודת המטה האיגודית בשימוע של מועצת הכבלים והלווין עלה אחוז ההכרה בפיתוח וכעת כולנו נוכל לקבל תשלום עבור הפיתוחים שלנו לגופי השידור.
לפני כמה חודשים התקיים שימוע של מועצת הכבלים והלווין בנושא פיתוח תסריטים. המועצה דנה בבקשה של חברת "יס" להעלות את ההכרה של גופי שידור בפיתוח תסריטים מ1% ל10%.
עד היום רק 1% מהשקעה ביצירה מקורית הוכר לצורך השקעה בפיתוח (בערך מיליון ₪ לדרמה, וחצי מיליון ₪ לדוקו) וגופי השידור, שחששו מהשקעה בפיתוחים אמיצים או פורצי דרך שאולי לבסוף לא יגיעו למסך או שהדרך אליו תהיה קשה יותר, העדיפו להשקיע את הכסף במקומות אחרים ובמסלולים בטוחים יותר.
 
כאמור, לפני מספר חודשים התייצבנו לשימוע בנושא והבענו עמדה. לשמחתנו, בהחלטה שפורסמה היום על ידי הרשות השניה, גילינו שעמדתנו נשמעה:
 

*** אחוז ההשקעה בפיתוח יצירה מקורית עלה מ1% ל-2.5%***

 
מעתה, תכיר המועצה בהשקעה בפיתוח עד סך של כ-2.5 מיליון ₪ לפיתוח דרמה ו- 1.25 מיליון ₪ לדוקו.
 
המשמעות מבחינת תסריטאי ובמאי ישראל היא יותר פיתוחים בתשלום! ליוצרים אנונימיים או ליצירות מורכבות וחדשניות יהיה יותר סיכוי לקבל הזדמנות.

המשמעות היא שהסיכוי לקבל פיתוח על פני דחיה עבור הצעה לסדרת טלוויזיה גדל.

 
ציטוט מתוך החלטת מועצת הכבלים והלווין בעניין מבהיר הדברים בצורה מדויקת:
 
"הגדלת התקרות והכרה בתקציבי פיתוח עשויה להגדיל את מידת השתתפותם של יוצרים "חדשים" או של תסריטים של הפקות יצירתיות במיוחד וחדשניות ולאפשר לבעלי הרישיונות להגדיל את הסיכון וההשקעה בפיתוח וכתיבת הפקות חדשות,חדשניות ומגוונות."
 

חברים וחברות, זו בשורה יפה והוכחה נוספת לחשיבות פעילותו של האיגוד בזירה המדינית, להצלחת פעילותנו בגזרה זו וליכולתנו להשפיע.

הכוח הזה מגיע מכם ואתכם כשאתם מתייצבים לצדנו, מביעים את דעתכם ורצונכם, ונענים לקריאתנו כשאנו זקוקים לכם.

תודה לכל העושים בדבר, ויאללה – לכו לפתח!

Print Friendly, PDF & Email