הספרייה לקולנוע והארכיון בסינמטק תל אביב מזמינים את חברי איגוד התסריטאים בישראל להפקיד עותקי תסריטים הקיימים בידיהם למשמורת באוסף הספרייה.

על הספרייה לקולנוע והתסריטים השמורים בה

ספריית הסינמטק היא הארכיון הגדול ביותר בארץ לפריטים מעולם הקולנוע הישראלי. אנשי הספרייה מרכזים ומשמרים תסריטים ישראליים מכל הזמנים במטרה ליצור אוסף רחב ונגיש של תסריטי מקור כחלק מהאוסף המרשים (והמרגש) אשר כולו קולנוע מישראל ומהעולם.

התסריטים המתקבלים אצלנו נגישים לחוקרים, סטודנטים וחובבי קולנוע ותרבות ומונגשים למטרות מחקר ולימוד בלבד. תוכלו למצוא חלק מהיצירות החשובות של הקולנוע הישראלי, ביניהן תסריטים של אסי דיין, מיכל בת אדם, נסים דיין ועוד. כל התסריטים מוגנים מבחינת זכויות יוצרים ואינם עוזבים את שטח הספרייה.

התסריטים משמשים חוקרים, אקדמאים, סטודנטים לקולנוע ותסריטאות אשר באים ללמוד את אמנות הכתיבה, לנתח את הקולנוע הישראלי לדורותיו, ולחקור את סיפור התפתחותו של תסריט ישראלי. לחלקם צמודים הערותיהם של מפיקים, במאים, או התסריטאים עצמם, ובחלקם תוכלו למצוא סצינות שלא צולמו, גרסאות קודמות של סצינות, ואפילו הערות בכתב יד.

באי הספרייה נחשפים למגוון רחב של אוספים מן הקולנוע הישראלי והעולמי והתסריטים מהווים בו נדבך חשוב ונדיר.

לא הייתם רוצים לראות את התסריט שלכם כרוך ומונח בין וולמן לוקסמן? או בין ליאור לגוטמן?

 

או מונחים אחר כבוד בין טרופה לבת אדם, או סמוכים לשץ, אזולאי-הספרי או אלמגור?

 

אז מה אנחנו מבקשים מכם?

אנשי הספרייה והסינמטק ישמחו ויתרגשו להציג על המדפים תסריטים נוספים של יצירות שכבר הופקו, ומבקשים (ואנו מצטרפים לבקשתם) שתשלחו אליהם עותקים קשיחים ו/או קבצים של התסריטים שלכם. שיתוף הפעולה ותרומתכם הנדיבה יסייעו לחקר הקולנוע והתסריטאות בישראל לדורות.

סגל הספרייה מתחייב לשמור ולשמר את התסריטים כפי שעושה כבר שנים לתסריטים המיתולוגיים שכבר ברשותו, ולהעמיד אותם לרשות הציבור באופן מכובד ומכבד.

את העותקים ניתן להעביר באמצעות צוות איגוד התסריטאים (בתיאום מראש במשרד [email protected]) או לעמרי חורש, מנהל ספריית הסינמטק (במייל [email protected] או בעותק קשיח היישר לסגל הספרייה בסינמטק)

Print Friendly, PDF & Email