כנס חירום להצלת תל"י יתקיים ביום ראשון 29/12 | מתגייסים כבר עכשיו לפעולה ברשתות החברתיות וחזיתות נוספות | לא ניתן לגזל כבשת הרש להתממש!

הזמן למחאה שקטה חלף!
אנו יוצרי הקולנוע והטלוויזיה בישראל יוצאים למאבק על קו הפרנסה האחרון שלנו!
שריינו את התאריך: יום ראשון הבא, 29/12 – כנס חירום להצלת תל"י!
מיקום ושעה יימסרו בהמשך. אנא פנו את המועד לכנס החירום ולפעולות מחאה שונות ומגוונות לאחריו.
המאבק הזה הוא בדמנו, אלו הן זכויותינו הבסיסיות ביותר. היו מוכנים להיאבק על מה שמגיע לכם!

תסריטאים, במאים, וחברי פורום היוצרים הדוקומנטרים,
כידוע לכולכם, תל"י, חברת התמלוגים של התסריטאים והבמאים בישראל, נמצאת במאבק משפטי על המשך קיומה. פנייתה של תל"י לביהמ"ש להגבלים עסקיים בבקשה לאישור ההסדר שלה הוגשה בחודש שעבר, ובעקבותיה הוזמנו כל הגופים הרלוונטיים להגיש את התנגדויותיהם.
מועד הגשת ההתנגדויות הגיע לסיומו, ואנו שמחים לבשר כי מרבית גופי השידור בישראל (הוט, יס, הערוץ הראשון וערוץ 10) בחרו שלא להתנגד לאישורה של תל"י, ובכך הביעו את העמדה החשובה גם אם ברורה מאליה, שלפיה תסריטאים ובמאים זכאים לקבל תמלוגים בעבור שידור יצירותיהם.

הבנה בסיסית זו אינה מנת חלקם של הגופים קשת ורשת, אשר בחרו להגיש התנגדויות לאישורה של תל"י. חשוב לקרוא את התנגדויותיהם המקוממות של שני הגופים כדי לדעת מה בדיוק הם חושבים על זכותכם הבסיסית לתמלוגים עבור שידור יצירותיכם.

לקריאת התנגדותה של קשת>>
לקריאת התנגדותה של רשת>>

חשוב להבין: לצעד הזה אין תקדים בשום מקום אחר בעולם! אף חברת תמלוגים בעולם לא נסגרה ע"י בית משפט להגבלים עסקיים, ואנחנו לא ניתן למדינת ישראל להיות הראשונה שבה זה קורה!
העולם כבר לצדנו. בשבוע שעבר קיבל הממונה להגבלים עסקיים בישראל מכתב חריף ומפורט מאת מנכ"ל CISAC, ארגון הגג הבינ"ל לחברות לגביית תמלוגים. חשוב לקרוא ולהבין: הפעולה נגד תל"י היא חריגה פרועה מכללי המשחק העולמיים.

לקריאת המכתב>>
לקרוא ולשתף – Ynet: הארגון הבינ"ל לזכויות יוצרים: "אין תקדים למה שקורה בישראל">>

לא מחכים לכנס החירום!
מתגייסים למאבק ומתחילים לפעול עוד היום!


מה עושים?

1. נשארים מחוברים בכל עת לדפי הפייסבוק של
איגוד התסריטאים, איגוד הבמאים, ופורום היוצרים הדוקומנטרים.

משתפים כל פוסט!
זהו מאבק על התודעה הציבורית. אם לוקחים לנו את כבשת הרש, כ-ו-ל-ם צריכים לדעת מזה.

2. קוראים בעיון כל מייל מהאיגודים שיישלח לכם בימים הקרובים, ופועלים לפי ההנחיות.

בשבוע הקרוב נקרא לכם להשתתף בפעולות מחאה ראשונות כהכנה לכנס החירום שלנו. כוחנו הוא במספרים שלנו – אם לא תצטרפו למחאה באופן אקטיבי, לא תהיה מחאה ולא יהיו לנו תמלוגים!

3. מצטרפים לקמפיין #אנימונופוליסט בפייסבוק ובאינסטגרם!

טוענים שכשאנחנו גובים תמלוגים מגופי ענק כמו קשת ורשת אנחנו פועלים כמונופול? אם כך אנו מאמצים את המילה הזו בגאווה. הצטרפו לגל היוצרים שכבר התחילו לצלם את עצמם עם הכיתוב "#אני מונופוליסט" על היד או על דף נייר. צלמו את עצמכם – כן כן, סלפי! – והעלו לפייסבוק ולאינסטגרם. תייגו גם את האיגוד שלכם. אל תשכחו לצרף בגוף הפוסט את ההאשטאג: #אנימונופוליסט (כן, גם בפייסבוק).

 

TALIall

לא ניתן לגזל כבשת הרש לעבור!
במאבק הזה אנחנו ננצח!

Print Friendly, PDF & Email