בעקבות פניית איגוד הבמאים לפקיד השומה, מס הכנסה יאפשר ליוצרים לפרוס את הכנסותיהם ממכירת זכויות ביצירה על פני מספר שנים, בהתאם למשך העבודה על היצירה, ובכך להקטין את חיובי המס ולאפשר תוספת אפשרית בשכר הנטו

איגוד התסריטאים שמח לבשר כי בעקבות פעולה של איגוד הבמאים, אושר כי סעיף 8(ב) לפקודת מס הכנסה, הדן בין השאר במכירת זכות יוצרים, יהיה תקף גם לבמאים ולתסריטאים, שמעתה יוכלו לחלק את הכנסתם לצורך מיסוי ליותר משנה אחת, (בדומה לסופרים). את הדרישה להכיר בסעיף זה עבור תסריטאים ובמאים הובילו יו"ר איגוד הבמאים יריב הורוביץ והאחראית על קידום היצירה המקורית באיגוד, חגית רייכל.

עד לאישור הדרישה להכרה במיסוי רב שנתי, נדרשו היוצרים לשלם את מדרגת המס הגבוהה ביותר בשנה בה קבלו את התגמול על הפרויקט, על אף העובדה כי עבודה על יצירה קולנועית או טלוויזיונית יכולה להימשך מספר שנים.

הישג חשוב זה צפוי להקל באופן משמעותי על תסריטאים ובמאים, ואולם מומלץ לערוך סימולציה בעזרת רו"ח לפני הגשת/תיקון דוחות למס ההכנסה, על מנת לוודא שמדובר בתשלום עבור פרויקט שסעיף 8(ב) אכן חל עליו ושחלוקת המס כדאית (בהתאם לנסיבות המקרה, גובה התשלום ומשך העבודה). מומלץ לקרוא את ההסבר המצורף מאת רו"ח איגוד התסריטאים ישראל בוימפלק.

לקריאת ההסבר>>

חברי וחברות האיגוד מוזמנים ליצור קשר עם האיגוד לקבלת מידע נוסף והכוונה לייעוץ חשבונאי ראשוני אצל רו"ח האיגוד לפי הצורך.

Print Friendly, PDF & Email