מי אנחנו

במקצוע בודד כמו כתיבה, חייבים להתאגד. איגוד התסריטאים הוא הגוף היציג ליותר מ-500 תסריטאים ותסריטאיות בישראל. האיגוד מעניק לחבריו ייעוץ מקצועי ומשפטי לצד מגוון שירותים נוספים, נאבק עבור זכויות התסריטאים ופועל ללא הפסקה לקידום מעמד המקצוע וההגנה על היצירה המקורית בישראל.

למה להתאגד? תנו לכתוב בשקט!

כתיבה היא מקצוע בודד, והעבודה בשוק הקולנוע והטלוויזיה אינה קלה.
כתסריטאים ותסריטאיות רובנו רגילים לעבוד לבד מול המחשב, וכשאנו מוצאים את עצמנו בהתנהלות מול לקוח, בית הפקה או גוף שידור רב עצמה, אנחנו לא תמיד יודעים או יכולים לעמוד על הזכויות המגיעות לנו.

אין שום סיבה שתהיו לבד. 

במקצוע שבו התחרות קשה ומקורות הפרנסה מועטים, אנחנו תמיד חשופים לניצול (ולא תמיד בזדון): פסטיבל או קרן שמתעכבים בהחזרת תשובות על הגשות, מפיק שמתעכב בתשלום, מחלוקת משפטית ו/או יצירתית עם גורמים אחרים ביצירה, גוף שידור שלוקח לעצמו זכויות יתר, ועוד דוגמאות רבות.

אנחנו אוהבים לכתוב, ויודעים שלא משנה מה יקרה, כנראה נכתוב בכל מחיר. אם אנחנו רוצים לכתוב בשקט, חייבים לעמוד ביחד. יש לנו את הכוח הזה, כי אנחנו יוצרים את הבסיס שבלעדיו היצירה הטלוויזיונית והקולנועית לא תתקיים.

 

 

אז מה איגוד התסריטאים עושה בשבילי?
לחצו לקבלת פירוט על פעולותינו ועל השירותים המוצעים לחברי איגוד>>

 

איגוד תסריטאי הקולנוע והטלוויזיה בישראל הוא עמותה רשומה (ע"ר 580198802) עם הנהלה ציבורית של תסריטאים ותסריטאיות בהתנדבות. הנהלת האיגוד נפגשת אחת לחודש, וחברי ההנהלה נבחרים אחת לשנה, באסיפה הכללית שאליה מוזמנים כל חברי האיגוד. בנוסף לישיבה החודשית, חברי וחברות ההנהלה מתנדבים לאורך השנה ומשתתפים בכל פעילויות האיגוד, לרבות פעילויות פוליטיות, ליווי פרויקטים וייצוג האיגוד בפני גופים שונים.

 

הנהלת האיגוד

 

צוות המשרד


יועצים

  • רו"ח – ישראל בוימפלק
  • יועץ משפטי – עו"ד שלומי זכריה

 

לתקנון האיגוד>>>