ליאור תמאם - מנכ"ל איגוד התסריטאיםחברים יקרים,

השבוע נפגשנו עם שר האוצר מר משה כחלון ועם מנכ"ל משרדו שי באב"ד, נושא הפגישה היה רשות השידור ותאגיד השידור הציבורי והקשיים שמתעוררים בקשר עם מימונן של הפקות מקור במסגרת השידור הציבורי בישראל מאז חקיקת חוק תאגיד השידור הציבורי.

לאחר שמשרד האוצר שיחרר חלק מהכספים המיועדים להפקות מקור, ביקשנו ממשרד האוצר לבסס מנגנון לשחרור הכספים באופן פשוט יותר, לפחות עד שיוקם תאגיד השידור הציבורי ויתחיל לפעול על פי הנהלים שתקבע מועצתו. העלינו בפני השר כחלון את הצעותינו לפתרון המצב, הצעות קונקרטיות ופרודוקטיביות והשר הביע בהן עניין.

אנחנו ממשיכים במגעים עם הצוות המקצועי במשרד האוצר בניהולו של שי באב"ד ומקווים לשיתוף פעולה גם בהמשך, כל זאת על מנת שהשידור הציבורי ירים את ראשו וישוב להיות שחקן פעיל ביצירה המקורית בישראל כפי שהוא מחוייב על פי חוק. נוסיף ונעדכן בהמשך.

בשבוע שעבר, קיימנו את ערב 'סרטים אסורים', בשיתוף עם איגוד הבמאים. חופש הביטוי בישראל הוא עניין שמצוי בלבו של האיגוד ושמירה עליו היא ממטרותיו של האיגוד. אנו עושים מאמצים שלא להיגרר לפעולות ותגובות נמהרות מדי, יחד עם זאת עלינו להיות ערניים. גם על כך שוחחנו עם שר האוצר משה כחלון, אשר "חוק הנאמנות בתרבות" של שרת התרבות מירי רגב מבקש למעשה להעביר סמכויות ממשרד האוצר למשרד התרבו. השר הבטיח לנו שאין בכוונת משרד האוצר לוותר על סמכויותיו ותפקידו במסגרת חלוקת התקציב כחלק מהמערכת השלטונית בישראל.

הנה דבריו של עמית ליאור יו"ר האיגוד, בפתיחת ערב 'סרטים אסורים'.

Print Friendly, PDF & Email