פדרציית הבמאים ופדרציית התסריטאים האירופיות ייסדו עצומה הדורשת ממועצת האיחוד האירופי לדון ולהתייחס לנושא תגמולים המגיעים ליוצרים מהקרנות ושידור על גבי האינטרנט.

איגוד התסריטאים הישראלי תומך בקריאתם ומבקש מכם ומכן להכנס לעמוד העצומה ולחתום. מעבר לצדק בחלוקת תמלוגים עבור יצירה גם כשמדובר בשימוש אינטרנטי, זהו מאבק אשר יתגלגל לפתחנו וגם אנחנו נזדקק לסיועם כאשר נלחם על זכויות אלו ממש.
לנוחותכם/ן תרגמנו את העצומה לעברית ותוכלו לקרוא אותה כאן, לפני שתחתמו כאן.

חתמו על מנת לתמוך בתסריטאים ובבמאים אירופאיים בדרישתם ליצור מסגרת זכויות יוצרים מודרנית של האיחוד האירופי שתכלול את  מכלול היוצרים:

זה הזמן לפעול.

פעלו על מנת לשים סוף למציאות פשוטה ועגומה: כיום, הרוב המכריע של התסריטאים והבמאים האירופאיים לא מקבלים תגמול כשהסרטים והסדרות שלהם נצפים באמצעי התקשורת הדיגיטליים ברחבי אירופה.

ישנן סיבות רבות למצב המזיק והבלתי הוגן הזה: רוב המדינות החברות באיחוד האירופי לא מאפשרות את הזכות לתגמול הוגן ליוצרים; סעיפי חוזים שנכפים על כותבים ובמאים מונעים מהם את הזכות הזו; נהלים חוזיים הופכים את מסחור הזכויות לאורך שרשרת הערך למאד מעורפלת ורעועה, לעיתים גם עבור מפיקים.

מסמך ההנחיות לזכויות היוצרים, שנבחן כעת על ידי הפרלמנט והמועצה האירופיים, הוא ההזדמנות האחרונה לשנות את החוקים ולתת ליוצרים את האפשרות לקבל תגמול.

הזכות לתגמול יחסי כבר קיימת במספר קטן של ארצות אירופיות ומאפשרת ליוצרים לקבל תמלוגים דרך האיגודים המייצגים אותם, כאשר עבודותיהם זמינות לצפייה ונצפות.
אם אתה יוצר באירופה כיום, אתה יכול לקוות לקבל תשלום במידה שהסרט שלך מוקרן בצרפת או איטליה, למשל, אך באופן כמעט ודאי לא תקבל דבר אם אותו הסרט יהיה זמין לצפייה בגרמניה, אירלנד, או צ'כיה.

זהו בדיוק חוסר השוויון שאירופה יכולה לתקן.

המבנה של השוק הדיגיטלי היחיד (Digital Single Market) יכול וחייב לשים קץ לחוסר האיזון ולאפליה שרק מחלישות את היוצרים, ובסופו של דבר, את היצירתיות באירופה.

מכיוון שכך, אנו קוראים לפרלמנט האירופי, למדינות החברות ולוועדה האירופאית לשמוע את קולותיהם של היוצרים האירופאיים ולנקוט באמצעי הבא: זכות בלתי מעורערת לתגמול יחסי עבור יוצרים, שייגבה ישירות מפלטפורמות צפייה-על-פי-דרישה על ידי האיגודים המייצגים את היוצרים.

אין כל דרך אחרת להבטיח כי כותבים ובמאים יקבלו את התגמול ההוגן שמגיע להם עבור ניצול הצפייה-על-פי-דרישה של יצירותיהם!

 

תמכו בתסריטאים ובבמאים האירופים. חתמו על העצומה.

 

Print Friendly, PDF & Email