חברי וחברות איגוד יקרים,
ביום ראשון הקרוב אנחנו מגיעים לרגע ההכרעה. ישיבת ראשי הסיעות בראשות רוה"מ מתכנסת ובה יצביעו לגבי עתיד תאגיד השידור הציבורי.

עדכאן עמיתאם לא נפעל לסכל את הפארסה הזו של ביטול התאגיד ושינוי החוק, מאות מיליוני שקלים שאמורים לצאת ליצירה ייעצרו שוב, יודרו מהמסך ואנשינו ואלפי חברינו בתעשייה יהיו מובטלים במקום ליצור בערוץ שאמור לפאר את היצירה הישראלית, את היצירות שלנו.

אבל לא פחות חמור מכך, אם נחזור אחורה לחוק רשות השידור הישן, נמצא את עצמינו שוב מול שידור שנשלט ע"י הממשלה והפוליטיקאים. מול כל מה שהרקיב, סיאב, הביא לשחיתות, להשקעה מזערית ועד לעצירה מוחלטת של היצירה, מה ש-14 ועדות שונות אמרו לאורך השנים: שכדי להבריא את השידור הציבורי חובה להוציא את הפוליטיקה והפוליטיקאים מתוכו.

השידור הציבורי שייך לציבור!!!

לא ניתן ליו"ר הקואליציה, דוד ביטן לבזבז מאות מיליוני שקלים שכבר הושקעו בתאגיד בשינוי חקיקת בזק. לא ניתן לו לגזול מיליארדי שקלים בעתיד בהפרחת נתונים מופרכים לגבי חיסכון כביכול. לא ניתן לו לקדם את התפישה שאומרת: "אם אנחנו לא שולטים בזה, למה אנחנו צריכים את זה". שינוי חקיקה כשחוק לא מתאים לך, ובטח במקרה שלפנינו, כשמדובר בגזל כספי הציבור, הוא לא פחות מעבריינות בחסות החוק וביזוי הדמוקרטיה.

אנחנו עמוק במערכה השלישית, ההכרעה בפתח ומי כמוכם תסריטאים מבינים את כוחה של הפעולה בדרמה.
אני קורא לכם להגיע לפעולת המחאה במוצ"ש. אנא הירשמו:

https://goo.gl/forms/R59wnuIqb8Upgeht1

בואו להשמיע את קולכם. הביאו תומכים וחברים, בואו נראה שאנחנו כוח משפיע שיש להתייחס אליו.

סוף הסרט מתקרב, תגיעו, תשפיעו, תאבקו על הזכות שלכם ליצור, על חופש היצירה שלכם, על הפרנסה שלכם. על הדמוקרטיה וזכות הציבור לשידור ציבורי אמיתי ונקי.
בעזרת הסולידריות שלנו ולצד איגודים נוספים בתעשייה, נוביל לסוף הטוב שכולנו מייחלים לו ובמשך יותר מעשור עבדנו כדי להביא.

עמית ליאור
יו"ר איגוד התסריטאים

הצטרפו לקמפיין #עדכאן בפייסבוק ובאינסטגרם!

Print Friendly, PDF & Email