איגוד התסריטאים מבקש מחבריו להיות מוכנים להתנדב לפעולות מחאה שבהן ייתכן שנאלץ לנקוט החל מהשבוע הבא, כנגד גל מדאיג של ביטול מחויבויות בשוק היצירה המקורית | יוצאים למאבק על קיומנו כיוצרים בישראל!

תסריטאים ותסריטאיות,
מסתמן כי אנו ניצבים שוב בפתחו מאבק על יכולתנו להתקיים כיוצרים בישראל. לאחרונה פועל משרד התקשורת על מנת לייצר שינויים מדאיגים במחויבויות התוכן הן בשידור הציבורי והן בשידור המסחרי, וללא פעולה מהירה אנו עתידים למצוא את עצמנו עם שוק טלוויזיה מרוקן ממחויבויות השקעה ביצירה מקורית, ועם סיכוי אפסי להתקיים ממלאכתנו כיוצרים ויוצרות בישראל.

היצירה המקורית בשידור הציבורי בישראל מצויה במשבר חסר תקדים, כאשר בתקציבים שהופנו להקמת גוף השידור הציבורי החדש לא הוקצב סכום כסף שיאפשר רכישה והפקה של תוכניות אשר אמורות למלא את מרקע הטלוויזיה. במצב הנוכחי, גם אם יקום אי פעם גוף השידור הציבורי החדש, לא ברור לנו מה הוא מתעתד לשדר שכן מלאכת היצירה המקורית של תכנים לשידור הציבורי אמורה היתה להתבצע בימים אלו ממש על ידי מאות יוצרים ועובדים אשר סובלים מאובדן הכנסה בשל אובדן הדרך של משרדי האוצר והתקשורת בטיפול בחוק השידור הציבורי שהעבירה הממשלה הקודמת.

בנוסף, גם חובות העבר של רשות השידור כלפי היצירה המקורית אינם מקוימים – חובות שעליהם פסק לא אחר מאשר בג"ץ בתגובה לעתירת איגוד התסריטאים ויתר האיגודים המקצועיים בקולנוע ובטלוויזיה משנת 2011. חובות אלו, אשר השבתם מתבקשת על פי חוק והייתה יכולה לספק למרקע השידור הציבורי חומר לשידוריו הנוכחיים והעתידיים, מגיעים לסכום של כ-150 מיליון ₪ שאנו, יוצרי היצירה המקורית זכאים להתפרנס מהם!

קראו את המכתב ששלח השבוע איגוד התסריטאים ביחד עם איגודים נוספים לשר האוצר משה כחלון>>

דה מרקר: היוצרים הפגינו מול ביתו של מנכ"ל משרד התקשורת: "גונבים את התרבות">>

נשמע מספיק גרוע? עוד לא שמעתם כלום.

בימים אלו יושבת על המדוכה הוועדה להסדרת שוק השידורים ("ועדת פילבר") בראשות מנכ"ל משרד התקשורת מר שלמה פילבר, ולפי דיווחים מדאיגים המגיעים אלינו, כוונותיה של הוועדה הן להמליץ על דה-רגולציה מאסיבית בתחום השידור המסחרי, כלומר הפחתה משמעותית עד כדי ביטול של מחויבויות ההשקעה ביצריה מקורית בערוצים המסחריים (2 ו-10).

בסך הכל מדובר בנזק פוטנציאלי של מאות מיליוני שקלים לשוק היצירה המוכה והחבול גם כך. משמעות הדבר היא מכת מוות ליכולתנו להתפרנס כיוצרים ויוצרות בישראל – כאשר כמות הכסף שתיוותר לשוק היצירה בישראל תספיק למימון הפקות ספורות בשנה לכל היותר.

זוהי אינה מליצה או הגזמה! אנו ניצבים על סיפו של מאבק על סיכויינו האחרונים להתפרנס כיוצרים בישראל!

חברי וחברות האיגוד מתבקשים להיות מוכנים להתנדב לפעולות תוך זמן קצר החל מהשבוע הבא. אנו על ספו של מצב חירום מהחמורים שאליהם נקלענו אי פעם!
במידה וביכולתכם להקדיש כמה שעות להתנדבות לפעילות המאבקית אנא שילחו אלינו מייל חוזר לכתובת
[email protected] ואנו נעדכן אתכם בכל פעולה.

Print Friendly, PDF & Email