כתגובה להכרזתו של רה"מ בנימין נתניהו בתפקידו כשר התקשורת, בהתייעצות עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, על דחיית מועד פתיחת תאגיד השידור החדש בשנתיים, קמו איגוד התסריטאים ואיגודי היוצרים להפגין ולמחות כנגד ההחלטה האומללה.

1. ככל שדחיית פתיחת תאגיד השידור הישראלי משמעותה הפסקת הזרמת הכספים להשקעה בהפקות המקור –  מדובר במהלך הרה אסון.
מהלך זה יוביל לפגיעה כלכלית חוזרת ואנושה בציבור היוצרים, העובדים, השחקנים והמפיקים. ציבור עצמאי אשר עוגניו הכלכליים אינם חזקים.
לציבור זה אין פנסיות שמגינות עליו ,אין לו פיצויי פיטורין או זכויות עובדים. כאשר מונעים מציבור זה את הכספים המגיעים לו על פי חוק נכרת מטה לחמו!

2. רשות השידור (בפירוק) ותאגיד השידור הציבורי מחויבים על פי חוק להשקיע כספים ביצירה המקורית. רשות השידור לא השקיעה כמעט דבר במשך שנים ורק לאחר בג"צ היוצרים בשנת 2011 התחילה זו להשקיע כספים. אולם, לאחר כניסת הכנ"ר לניהול הרשות, הפסיקה הרשות להשקיע.

3. על אף שבאוצר הערימו ועדיין מערימים קשיים על מימון ההפקות המקוריות בתאגיד השידור הישראלי (כל עוד הוא בתקופת ההקמה שלו) הגיעו כולם להבנה כי יחד עם הפגיעה הכלכלית החמורה והלא ראויה בציבור היוצרים, העובדים, השחקנים והמפיקים בתעשיית הטלוויזיה, בהעדר השקעה מיידית בהפקות מקור לא יוכל תאגיד השידור הישראלי להעלות על מסכיו תכנים ראויים.
על כן, הובטח לא אחת כי יועברו כספים לתאגיד השידור הציבורי כמתחייב על פי חוק עוד טרם פתיחתו, זאת על מנת שתימשך ההשקעה ביצירה המקורית ותהיה רציפות של שידור איכותי לציבור.
נכון ליום זה, חלק מן הכספים החלו לעבור לתאגיד השידור הישראלי וניתנה לו הסמכות להתחייב בחוזים להשקעה בהפקות מקור.
4. אנחנו דורשים כי, בין אם תדחה פתיחת תאגיד השידור הציבורי ובין אם לאו, ייקבע בחוק או בהוראת שעה מחוייבות המדינה להעברת הכספים להשקעה בהפקות המקור.

5. לא ניתן שוב ליצירה המקורית הישראלית וליוצרים הישראלים ליפול בין הכיסאות ולהישכח  במסדרונות השידור הציבורי הישראלי.
שנים ארוכות נאבקנו להביא לכך שהשידור הציבורי הישראלי ישקיע בהפקות מקור ישראליות, כפי שהוא מחוייב וכפי שראוי, שהשידור הציבורי יהווה בית ליצירה הישראלית.
עתה רגע לפני שנפתח שידור ציבורי ראוי בישראל, רגע לפני שהבית הזה נבנה, לא ניתן להחריבו! זהו מאבק על פרנסתנו ועל היצירה המקורית בישראל!

המשיכו לעקוב גם דרך קבוצת הפייסבוק: נאבקים על עתידו של תאגיד השידור הישראלי.

סיקור ההפגנה באמצעי התקשורת:
http://www.themarker.com/advertising/1.3013892
http://www.mako.co.il/…/loca…/Article-13462841c2c0651004.htm
http://b.walla.co.il/item/2981294
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001141097

Print Friendly, PDF & Email