ליאור תמאם - מנכ"ל איגוד התסריטאיםחברים יקרים,

השבוע הוגשה בשעה טובה עמדתם המשותפת של  איגוד התסריטאים, הבמאים ופורום היוצרים הדוקומנטריים לוועדת פילבר. אתם מוזמנים לקרוא אותה כאן למתעצלים שני העמודים הראשונים של העמדה הם תקציר של העמדה המלאה. כבר בשבוע הבא יופיע איגוד התסריטאים בפני הוועדה לשימוע בעל פה.

מי שיעמיק בעמדה יבחין, כי אף שאנו חוששים מאוד ממסקנותיה בחרנו בשלב הזה להיות פרודוקטיביים ולהציע פתרונות אמיתיים לסוגיות אמיתיות והבוערות בשוק התוכן הישראלי, אנו מאמינים ומקווים שעמדותינו יישמעו.

בכל מקרה, אף שאנו משתפים פעולה עם הוועדה בניסיון לשפר את מסקנותיה אנו ניאבק בה בחומרה אם מסקנותיה לא ישתנו ואם הן יביאו לפגיעה בזכויות תסריטאים ובתעשיית התוכן הישראלית. ימים יגידו באם צפוי לנו מאבק על עתידנו ואנו מבקשים מכם להיות ערניים לקראת מאבק כזה.
אנחנו ממשיכים כמובן במגעים עם כלל הגורמים בשוק בניסיון למצוא  פתרונות המוסכמים על כלל השחקנים בשוק התוכן להציג לוועדה.

מאחורי הקלעים, אנחנו פועלים על מנת להיאבק במגמות העתידיות  המסתמנות ואשר שואפות  לפגוע בחופש הביטוי של יוצרים בישראל, חופש הביטוי הוא בנפשו של איגוד התסריטאים ומהווה את יסוד פעולתנו, לא נוותר עליו, גם אם לאחרונה נראה כאילו אנחנו לא מתייחסים לעניין באופן פומבי מתוך בחירה.

בירכנו את האקדמיה על החלטתה האמיצה שנמסרה השבוע, לבטל את דמי הרישום לתוכניות מועמדות ולרשום כמועמדות את כלל התוכניות ששודרו בשנת 2015 ואולם כעת האקדמיה יחד עם איגודי הקולנוע והטלוויזיה בוחנים את המשמעויות וכיצד ניתן יהיה לקיים טקס מכובד בכל זאת, נעדכן בזה – עצמאות באה עם מחיר.

אני  מזמין את חברי האיגוד לבוא לשמוע, להתייעץ ולייעץ, בנושאים ציבוריים ובנושאים פרטיים, דלתות האיגוד פתוחות תמיד בפני כל חבריו – בואו השמיעו והישמעו בכל נושא.

Print Friendly, PDF & Email