ליאור תמאם - מנכ"ל איגוד התסריטאיםחברים יקרים,

היינו השבוע בכנס התרבות של עיתון "הארץ", פגשנו את כל ה"מי ומי" בתעשיית התרבות בישראל בכלל ובתעשיית הקולנוע והטלוויזיה בפרט. חברים, ההתמנגלות ויצירת הקשרים הם חלק מהעבודה שלנו. ההיכרות האישית עם קולגות מקצועיים הינה חשובה לאין שיעור ומולידה שיתופי פעולה פוריים. האיגוד ארגן לכולכם כניסה בחינם וחבל שרק מעט מהחברים ניצלו אותה.

בבוקר השתתף יו"ר האיגוד בשולחן עגול שעסק במעמד האמן העצמאי יחד עם מנכ"ל שח"ם אורי רשטיק, מנכל"ית הבימה אודליה פרידמן ואחרים.
יו"ר האיגוד הוביל את קריאת הצוות לממשלת ישראל לאפשר לאיגודי האמנים העצמאיים (בהם איגוד התסריטאים) לנהל משאים ומתנים על תנאי העסקת חבריהם, דבר אשר יחזק את מעמדו של היוצר בישראל אל מול גופים מסחריים המשתמשים ביצירותיו. האיגוד פועל בנידון גם במסגרת דיוני וועדת פילבר ורואה בהצלחת מהלך כזה הצלחה היסטורית אשר תאפשר ליוצרים במדינה ישראל לשמור על זכויותיהם ועל אפשרויות הפרנסה שלהם באופן יעיל כפי שנעשה במרבית מדינות העולם המערבי.

בצהריים, נכחנו יו"ר האיגוד עמית ליאור ואני, כנציגי איגוד התסריטאים, בנאומה של השרה מירי רגב. אני מבקש להבהיר משהו מעמדת איגוד התסריטאים ביחס להמולה: איגוד התסריטאים לא מתנגד לחלוקה הוגנת של תקציבי התרבות במדינת ישראל. להפך, אנו מעודדים אותה. נשמח שחלוקת התקציבים בישראל תעשה באופן צודק. נתמוך במהלכים כאלה ונסייע להם להתגבש.
יחד עם זאת, הדברים אינם קשורים לניסיונות המסתמנים לפגוע בחופש הביטוי והיצירה בישראל ולפגיעה כזו איגוד התסריטאים יתנגד.

 
אחרי הצהריים השתתפה אסנת טרבלסי, יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטריים, בפאנל שנגע ברגולציה בישראל בהשתתפות מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר (כן ההוא מהוועדה), אסנת ייצגה היטב את העמדות שלנו ביחס לרפורמה אותה מבקש פילבר להעביר בשוק הטלוויזיה.

ואם כבר פילבר, השבוע הופענו בפני וועדת פילבר יחד עם נציגי איגוד הבמאים ופורום היוצרים. השימוע תוכנן ל -20 דקות בלבד, היה לנו הרבה מה להגיד ולוועדה הייתה נכונות להקשיב ולבסוף נשארנו שם כמעט שעה. הבהרנו נקודות בעמדתנו והרחבנו היכן שהיה דרוש.

לצפיה במצגת תגובת איגודי היוצרים לועדת פילבר.

חברים, קחו חלק בפעילויות, אילו שהאיגוד מארגן ובכלל, זה הטיפ הטוב ביותר שאוכל לתת לכם, שדרגו את הרשתות החברתיות שלכם בתעשייה.

סוף שבוע טוב ושקט לכולם.

Print Friendly, PDF & Email