ליאור תמאם - מנכ"ל איגוד התסריטאיםאז מה הסיפור עם המאבק על השידור הציבורי? ומה בדיוק הושג בתיקון החוק האחרון, אנסה להסביר בקצרה ובתמציתיות.


עד לתיקון החוק, השקעה בהפקות מקור של תאגיד השידור הישראלי תוקצבה אך ורק מכספים שנחסכו מתקציב ההקמה שיועד לו. על פי החוק טרם התיקון, אין לתאגיד תקציב עד שהוא מתחיל לשדר ומשאין לו תקציב הרי שאין לו יכולת להשקיע בהפקות מקור.

בתיקון החוק שאושר אתמול (3/8/16), מוסדר מנגנון התקצוב של התאגיד כפי שקבוע בחוק עוד לפני שהתאגיד מוקם. המשמעות היא שאין צורך עוד ברצונו הטוב של משרד האוצר – תקציב התאגיד הופך עצמאי מהתערבות פוליטית.

הדבר מהווה צעד משמעותי בהקמתו של תאגיד השידור הישראלי ובביצורו כגוף שידור עצמאי אשר משקיע בהפקות מקור.

אם חלילה התאגיד לא ישקיע את הכספים הנדרשים על פי חוק בהפקות מקור, אנחנו נפעל מול מועצת התאגיד והנהלתו, על מנת שיעמדו בדרישות החוק ולא, נידרש לפעול מול משרדי הממשלה על מנת שישחררו לפנים משורת הדין כספים להפקות אלו.

אנו מאמינים שהלחץ שהופעל על ידי ארגוני היוצרים ועל ידכם בשבועות האחרונים מאז הפריצה לבית ההסתדרות, סייע להבהיר לכל הגורמים שלא נוותר על זכויותינו! אני רוצה להודות לכל אחד מכם אשר השתתף במחאה אפילו במעט, וודאי להודות לכל אילו אשר נרתמו והגיעו להפגנה.

תודה לכולם.

כאן מגיעה נזיפה קטנה: אנחנו לא רק איגוד למאבקים ציבוריים. בתחילת השבוע קיימנו אסיפה כללית באיגוד, בה התקיים דיון מעניין בנושאים שהועלו על ידי חברי איגוד: סוגיית הלקטורים בקרנות הקולנוע, גיוס כספים ממקורות שאינם בחוק הקולנוע, תהליך הלקטורה והכשרת לקטורים במועד סרטי ז'אנר, ועוד נושאים שבכולם נטפל.

אז על מה הנזיפה?

מעט מדי חברי איגוד השתתפו באסיפה הכללית. האיגוד לא נמדד רק בפעילויות המאבקיות שלו, היום-יום חשוב לפחות כמו המלחמות שאנחנו מנהלים (החיים עצמם).
בחייכם, בואו ושתפו אותנו במה שמעסיק אתכם, העלו ביקורת, שאלו שאלות, הציעו הצעות, השתמשו בנו.
אנחנו כאן בשבילכם במאבקים וביום יום כאחד!

Print Friendly, PDF & Email