ליאור תמאם - מנכ"ל איגוד התסריטאיםחברי איגוד יקרים,

השבוע היה שבוע עמוס בפעילות. הנהלת האיגוד קיימה פגישות רבות עם שלל גורמים מתעשיית התקשורת ומהפוליטיקה בניסיון להסביר את הכשלים והמשמעויות בדו"ח פילבר, ובנסיון להשפיע על מסקנות הועדה.

כמו כן, אנחנו ממשיכים להאבק בבעיות תזרים המזומנים אליו נקלעה ההפקה המקורית ברשות השידור, ומנסים לפתוח את הברז.

בפגישה שקיים יו"ר האיגוד עמית ליאור עם יו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל, נציגי משרד האוצר ומנכ"ל רשות השידור אלדד קובלנץ עלה כי בימים הקרובים ישוחררו 60 מיליון שקלים ל–6 הדרמות שנבחרו להפקה עוד בשנת 2015, אך כדברי יו"ר האיגוד לאחר הפגישה "כסף סופרים במדרגות. כבר היינו שלוש פעמים בסיטואציות דומות וכספים לא הועברו" ולכן אנחנו נמשיך את המעקב בנושא זה.

הקושי האמור בהזרמת כספים להפקה המקורית בשידור הציבורי מטיל צל כבד על מסקנות ועדת פילבר הקובעות שמרבית היצירה המקורית בישראל תהיה במסגרת השידור הציבורי והקושי הזה הוא אחד מהיסודות של התנגדותנו למסקנות הוועדה. הערב (יום ה') נציגי האיגוד נפגשים עם מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, אני מאמין שתהיה פגישה לא פשוטה ואחריה נדע האם אנחנו נדרשים לצאת למאבק ציבורי.

תעשיית הטלוויזיה ניצבת בפני מהפיכה, ולמיטב הידוע לנו כל השחקנים בשוק – מגופי השידור השונים דרך המפיקים, הערוצים העצמאיים וכלה באיגודי היוצרים, כולם מאוחדים בהתנגדותם לדו"ח. אבל כל זה לא יעזור לנו אם לא נדע לצאת לרחוב במידה ונדרש.

איגודי היוצרים עובדים בשעות אלה על מסמך שאלות ותשובות אשר יציג בפניכם את התמונה המלאה ואת משמעויות מסקנותיה של ועדת פילבר. אנחנו נפיץ את המסמך לחברים ולעוקבים אחרינו בפייסבוק לכשיפורסם.

שיהיה סוף שבוע נעים ושבת שלום.

Print Friendly, PDF & Email