המאבק להפשרת ההפקות שהוקפאו ברשות השידור עולה שלב | איגוד התסריטאים ואיגודים נוספים דורשים משר האוצר להעביר את הכספים הדרושים לתפעול הרשות כפי שהמדינה מחויבת בחוק | חברי וחברות האיגוד נדרשים להיות ערים ומוכנים לפעולות מחאה – ממשיכים להיאבק למען פרנסת היוצרים ועתיד השידור הציבורי בישראל!

חברי וחברות האיגוד,
עברו כמעט חודשיים מאז שהחלה הקפאת ההפקות והפיתוחים ברשות השידור. בתקופה זו ראינו 17 הפקות תעודה ו-6 הפקות דרמה שפעילותן נעצרה. פרטי העניין כבר ידועים לנו: ס' 113 בחוק השידור הציבורי 2014 קובע כי במקרה שבו עוד לא קם גוף השידור הציבורי החדש אך חסרים כספים להמשך תפעול רשות השידור (בפירוק), המדינה היא זו שתשלם את ההפרש ותאפשר לרשות למלא, למשל, את חובותיה בתחום הפקות המקור.

זוהי אינה פרשנות סובייקטיבית של החוק, אלא פירושו היחיד. עמדה זו גם הובעה לאחרונה באופן ברור ע"י היועצת המשפטית לועדת הכלכלה של הכנסת, אתי בנדלר, אשר שימשה כיועצת משפטית גם בוועדה המיוחדת שדנה בחוק השידור הציבורי בשנת 2014. בדיון מיוחד בנושא ע"י ועדת הכלכלה לפני כשבועיים אמרה בנדלר: "ההוראות כאן הן מאוד ברורות – המדינה צריכה לשלם. […] יש כאן הוראה קטגורית, את ההפרש תשלם המדינה. כאמור, היו על זה הרבה מאוד ויכוחים, כי בין היתר נקבע מנגנון, איך המדינה מעבירה את הכספים, ונאמר מפורשות, שאם הכנ"ר רואה מראש, שאין לו או שצפוי שלא יהיו לו מספיק הכנסות כדי לעמוד בהוצאות ניהול רשות השידור ברבעון הבא, הוא צריך להגיש בקשה לאוצר".

עם זאת, ועל אף מינויו של שר חדש אשר אמון בין השאר על הטיפול בתיק רשות השידור (השר אופיר אקוניס), נכון לשעה זו משרד האוצר טרם העביר את הכספים הנדרשים לרשות השידור, ומשבר ההפקות בעינו עומד. איגוד התסריטאים ויתר איגודי היוצרים והעובדים בקולנוע ובטלוויזיה מבקשים לאורך התקופה האחרונה להיפגש עם שר האוצר משה כחלון על מנת להבין מדוע משרד האוצר אינו ממלא אחר הוראת החוק, אך עד כה לא קיבלנו מענה.

הארץ: איגודי התסריטאים והבמאים דורשים מכחלון להציל את השידור הציבורי>>

בימים האחרונים יזמנו פעולות מחאה שמטרתן להעיר את שר האוצר ולגרום לו להבין כי פרנסתם של היוצרים לא יכולה להיות הפקר. היום מדובר בשש הפקות דרמה ובשבע עשרה הפקות תעודה, כלומר אובדן פרנסה לעשרות יוצרים ויוצרות בישראל. אך מה על כל ההפקות העתידיות המתוכננות? האם אנו עומדים לראות את השידור הציבורי בישראל מתמוטט אחת ולתמיד, דבר אשר לצד פגיעה אנושה בדמוקרטיה יהווה גם מכת מוות לפרנסתנו עם מחיקתם לצמיתות של כ-140 מיליון שקלים בשנה משוק היצירה המקורית?

וואלה! ברנז'ה: היוצרים יוצאים למלחמה: פרסמו את מספרו האישי של כחלון>>
דה מרקר: הקרב על רשות השידור: היוצרים הפיצו את מספר הטלפון האישי של כחלון>>

חברי וחברות האיגוד, הישארו דרוכים ושימו לב להנחיות לפעולות מחאה נוספות, אשר עשויות להישלח כבר מחר בבוקר.

המאבק הזה לא רק מתחיל, הוא בשיאו. איגוד התסריטאים נאבק מאז שנת 2011 לשיקומו של השידור הציבורי בישראל, ובמהלך השנים האחרונות ראינו תנופה מרשימה של הפקות בערוץ הראשון. לא ניתן לעבודתנו הקשה לאורך השנים לרדת לטמיון.

לא מפסיקים להיאבק, מצילים את השידור הציבורי ואת היצירה המקורית בישראל!

Print Friendly, PDF & Email