ערן ב. י., תסריטאי (חבר איגוד), סופר, מפיק, מפתח פורמטים ואיש אשכולות, תורם לקהילת התסריטאים הישראלית כבר שנים רבות. בבלוג שלו – 'איך לכתוב תסריט?' תוכלו למצוא מאמרים שמפרטים את ההנחיות הפרקטיות לכתיבת סינופסיס, טריטמנט, מבנה עלילתי, בניית הצעה לטלויזיה, ועוד, תמיד עם דוגמאות מהחומרים שהוא עצמו כותב, ולטובתם של תסריטאים ישראלים באשר יהיו.

***עדכון מרץ 2022: בהמשך העמוד תוכלו גם למצוא את התסריט לסרט החדש שכתב וביים 'מתחתנת', ומוקרן בימים אלה בבתי הקולנוע!***

 

———————————————————————————————————————————

בשבוע שעבר עלה לאקרנים הפיצ'ר 'כיפה אדומה' פרי עטו ובבימויו של ארנון צדוק, ואנחנו ביקשנו מערן ללכת צעד אחד קדימה ולשתף את כל חברי האיגוד בתסריט המלא.

ערן הלך שניים – הוא שלח את התסריט ל-'כיפה אדומה', ואז הוסיף שני תסריטים נוספים: 'אם וכאשר' (2015, שגם ביים) ואת התסריט לסרט הילדים 'גיבורים קטנים' (2006, בבימויו של איתי לב).

את שלושתם תמצאו בתחתית המאמר.

 

תסריטים ישראלים הם מצרך נדיר ואנחנו מפצירים בכם לא להחמיץ את ההזדמנות לעשות מ'כיפה אדומה' קייס סטאדי – במקצוע שלנו זה השיעור הכי טוב שתוכלו למצוא:

  1. קראו את התסריט המלא.
  2. צפו בסרט בקולנוע.
  3. קראו את התסריט בפעם השניה, זהו את הפערים והשינויים בין הכתוב למצולם.
  4. קראו את הסינופסיס שכתב ערן במהלך העבודה.
  5. צפו בקטעים שצילם ערן במהלך הצילומים בהם התייחס ישירות לתהליך הכתיבה וההפקה:



ואם ראיתם את הקול הקורא לסרטי ילדים אז כבר הבנתם שגם 'גיבורים קטנים' הוא צפיה וקריאה חובה לפני שאתם מגישים משהו לפסטיבל הבינלאומי לסרטי ילדים.

אנחנו מודים לערן ב.י. על שיתוף הפעולה ומאחלים לו המון בהצלחה עם 'כיפה אדומה' ו-'אם וכאשר' (שעוד עושה סיבובים בפסטיבלים) ועוד המון יצירות בעתיד.

מתחתנת

כיפה אדומה אצבעון

כיפה אדומה

אם וכאשר אצבעון

אם וכאשר

גיבורים קטנים אצבעון

גיבורים קטנים

Print Friendly, PDF & Email