ארגון הגג הבינלאומי של איגודי התסריטאים מביע דאגה לנוכח הסכנה הנשקפת לפרנסת היוצרים ועל הנזק שייגרם בעקבות כך ליצירה המקורית בישראל | איגודים בארה"ב, גרמניה ומומבאי שלחו גם הם לממונה על הגבלים עסקיים מכתבים חריפים ומרגשים | פרטים בפנים

המאבק להצלת תל"י אינו מפסיק. ארגון הגג הבינלאומי של איגודי התסריטאים (IAWG) שאיגוד התסריטאים גאה להיות חבר בו מאז שנת 2010, שלח שלשום (3/1) מכתב לממונה על הגבלים עסקיים שבו מובעת דאגתם של האיגודים לנוכח הפעולה המשפטית כנגד תלי. המכתב נשלח לקראת הגשת חוות דעתו של הממונה להגבלים עסקיים בעניין תלי לביהמ"ש ביום שלישי הקרוב.

במכתב שעליו חתומים איגודי התסריטאים של ארה"ב, צרפת, קנדה, בריטניה, ניו זילנד, אירלנד ומומבאי, נכתב בין היתר כי ניהול זכויות יוצרים במשותף ע"י חברת תמלוגים נהוג בכל העולם, וכי באף אחת מן המדינות החתומות במכתב לא נתקל גוף שכזה בהתנגדות מצד רשות ההגבלים העסקיים. "תלי חיונית עבור התפתחותו ושגשוגו של הסקטור האודיו-ויזואלי בישראל ועבור פרנסתם של התסריטאים והבמאים. אנו יודעים זאת מניסיונם של יתר האיגודים החברים בארגון שלנו".

לקריאת מכתב IAWG>>
גלובס: איגוד התסריטאים הבינלאומי קורא לגילה: אל תתמוך בפירוק תל"י>>

הממונה להגבלים עסקיים  קיבל השבוע מספר מכתבים נוספים המביעים תמיכה בקיומה של תלי. ראשון הגיע מכתב מטעם איגוד התסריטאים במומבאי, החבר גם הוא ב- IAWG ובו חברים למעלה מ-12,000 תסריטאים. מנכ"ל האיגוד, קאמלש פאנדיי, כותב במכתבו בין היתר כי הפרלמנט ההודי הכיר כבר בשנת 1957 בזכותם של תסריטאים לקבל תמלוגים, ואף הפך זאת לחובתם החוקית של תסריטאים להקים חברת תמלוגים אשר תייצג אותם. עוד הוא כותב כי חוק ההגבלים העסקיים משנת 2000 אף כולל חריגה ספציפית המתייחסת לעניין זכויות יוצרים. אמש (6/1) קיבל הממונה מכתבים דומים גם מטעם איגוד התסריטאים בגרמניה ומטעם ארגון WGA East, איגוד התסריטאים האמריקאים בחוף המזרחי.

מומלץ לקרוא את המכתבים במלואם. הסולידריות המובעת על ידי שותפינו ליצירה ברחבי העולם מחממת את לבנו, מחזקת את ידנו ובעיקר מוכיחה שוב כי הזכות לתמלוגים היא זכות בסיס ידועה של יוצרים במדינות רבות. הקשר הרציף שמטפח איגוד התסריטאים עם שותפיו באיגודי התסריטאים הנוספים בעולם ממשיך ומשרת אותנו בהפגנת גב רחב אל מול מי שמפקפק בזכותם של היוצרים להתפרנס בכבוד מיצירתם.

לקריאת המכתב של איגוד התסריטאים במומבאי>>

למטה המאבק בפייסבוק>>

Print Friendly, PDF & Email