הצטרפות לאיגוד

אז מה איגוד התסריטאים עושה בשבילי?

 מאבק בלתי פוסק עבור שיפור תנאי ההעסקה של תסריטאים ותסריטאיות בישראל

איגוד התסריטאים מייצג את האינטרסים של ציבור התסריטאים והתסריטאיות מול כל גוף רלוונטי ונאבק לייצר הישגים משמעותיים בכל חזית: אנו פועלים מול משרד התקשורת, משרד התרבות, ועדות הכנסת וגופי רגולציה, במטרה להגדיל את תקציבי היצירה המקורית ולייצר עבודה נוספת לתסריטאים ותסריטאיות, תוך ראייה ארוכת-טווח של שוק התקשורת והתרבות בישראל. אנו נאבקים לקידום נורמות ראויות של העסקה, לרבות הגנה על חלקם ההוגן של תסריטאים בזכויות על יצירותיהם. בנוסף, פעלנו ונמשיך לפעול מול קרנות ופסטיבלים לקידום מעמד התסריטאי, קידום מסלולי פיתוח תסריט בקרנות הקולנוע ועידוד הגיוון התרבותי וחופש הביטוי ביצירה המקורית.

 

 

 ייעוץ מקצועי ומשפטי לחברי האיגוד

בכל שאלה או התייעצות הנוגעת לעבודתכם כתסריטאים, האיגוד הוא הכתובת הראשונה. קיבלתם חוזה עבודה? לא חותמים לפני שמתייעצים. נקלעתם למחלוקת עם גוף מזמין או עם שותף ליצירה? מתקשרים לאיגוד. מחכים לתשובה מפסטיבל שאולי שכח להחזיר תשובות? מנסים לברר מידע לגבי הגשה קרובה ולא מקבלים תשובה בשום מקום? פנו אלינו ואנו נעשה כל שביכולתנו על מנת לספק פתרון.

אנו ממליצים במיוחד לחברי וחברות איגוד שאינם מיוצגים ע"י סוכן, להתייעץ איתנו לפני חתימה על כל חוזה. צרו איתנו קשר>>
בנוסף, חברי וחברות האיגוד זכאים לשעת ייעוץ משפטי בשנה אצל יועמ"ש האיגוד, עו"ד שלומי זכריה, ולשעת ייעוץ חשבונאי בשנה אצל רו"ח האיגוד ישראל בוימפלק.

 

 

 השתלמויות, אירועים מקצועיים וימי עיון

האיגוד מקיים אירועים שונים לאורך השנה: ימי עיון לגבי פרקטיקות שונות במלאכת הכתיבה, סדנאות ושיתופי פעולה עם פסטיבלים לקולנוע ועם איגודים מקצועיים נוספים בקולנוע ובטלוויזיה, ומועדי הגשה ייעודיים בשיתוף פעולה עם קרנות הקולנוע. אירועי האיגוד מספקים גם הזדמנות להיכרות בין חברי האיגוד וליצירת קשרים חדשים בין תסריטאים ותסריטאיות בכל שלבי הקריירה.
האירועים הקרובים מופיעים בלוח האירועים וההגשות של האיגוד>>

חברי וחברות האיגוד מוזמנים לפנות אלינו בכל רעיון או הצעה לאירוע או סדנה.

 

 

 איגרת האיגוד (ניוזלטר)

איגרת האיגוד נשלחת אליכם בדואר אלקטרוני לפחות שלוש פעמים בחודש, והיא הדרך הקלה ביותר להישאר מעודכנים לגבי: קולות קוראים, אירועים, מועדי הגשה לקרנות, פסטיבלים ועוד, הטבות והנחות, חדשות ועדכונים נוספים לגבי פעילות האיגוד.

 

 

 לוח דרושים, הטבות ושירותים נוספים

חברי וחברות האיגוד מקבלים גישה בלעדית באמצעות שם משתמש וסיסמה לשירותים שונים, כגון חוזים לדוגמה, רשימת סוכני יוצרים, כלים מקצועיים נוספים ולוח הדרושים של האיגוד. בלוח הדרושים מפורסמות הצעות עבודה שמגיעות לאיגוד עבור תסריטאים ותסריטאיות. האיגוד בודק ומאשר את תוכן הפנייה אך אינו אחראי להצעות המפורסמות בלוח הדרושים.

בנוסף, חברי וחברות האיגוד מוזמנים ליהנות ממגוון הטבות קבועות לצד הנחות מתחלפות במגוון מוסדות ואירועים: סינמטקים, פסטיבלים לקולנוע, שירותי דפוס ועוד. לפרטים נוספים>>

חברי האיגוד מוזמנים ליהנות גם מארכיון התסריטים המספק הזדמנות לקרוא כתיבה תסריטאית ישראלית במגוון סוגות. אנו מעודדים אתכם, חברי וחברות האיגוד לתרום לארכיון תסריטים של יצירות שלכם שהופקו ושודרו/הוקרנו, ולהרחיב את בסיס הידע המקצועי הזמין לתסריטאים ותסריטאיות בישראל.

 

 

 מה אנחנו לא עושים?

איגוד התסריטאים מלווה אתכם בכל סוגיה מקצועית, אך האיגוד אינו מוצא לכם עבודה ולא מנהל עבורכם משא ומתן.
האיגוד פועל ללא הפסקה להגדלת כמות העבודה המוצעת לתסריטאים ותסריטאיות בישראל, לשיפור תנאי העסקתם וליצירת מפגשים מקצועיים וחברתיים בין חברי האיגוד, תוך הקפדה על פעולה במסגרת החוק כאיגוד מקצועי לעוסקים עצמאיים בישראל.